Пиломатеріали
Будівництво

UARU
Пиломатеріали 097) 934 34 02        Будівництво (067) 21 000 55
банер

Дозвіл на будівництво житлового будинку

Процес зведення приватного будинку, передбачає будівництво не лише фундаменту, стін будинку, даху і т. д., але і підготовку та оформлення відповідних дозвільних документів.

Перед тим як розпочинати будівництво, варто подбати про його документальне забезпечення та супровід, ознайомитися з відповідною нормативною базою та основними вимогами до зведення житлових будинків.

141

Отримати дозвільні документи на будівництво будинку – непросто, тому проаналізуємо кожен крок особи,яка планує будувати. Цей процес включає в себе такі етапи:

Уточнення цільового призначення земельної ділянки

Перший етап – важливою умовою для зведення будинку на ділянці є уточнення її цільового призначення.

Цільове призначення земельної ділянки визначає той спосіб її використання, який встановлено для неї.

Для будівництва житлового будинку цільове призначення визначається- “для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд”. Під садовий будинок – “для індивідуального садівництва”.

Пошук земельної ділянки можна робити за кадастровим номером або за місцезнаходженням земельної ділянки.

Кадастровий номер земельної ділянки – це індивідуальний цифровий код (номер) земельної ділянки, що не повторюється на всій території України, присвоюється земельній ділянці з метою її ідентифікації та зберігається за нею протягом усього часу існування такої ділянки.

Публічна кадастрова карта (ПКК) – це інформаційний портал, на якому оприлюднюються відомості Державного земельного кадастру.

В публічній кадастровій карті можна знайти інформацію про кадастровий номер земельної ділянки, її межі, площу, форму власності, цільове призначення, згідно із класифікатором (https://map.land.gov.ua/kadastrova-karta)

Визначення параметрів майбутнього будинку

Другий етап – для того, щоб отримати дозвільні документи необхідні для будівництва житлового будинку ми маємо визначити деякі параметри майбутнього житла. Серед основних параметрів – загальна площа та поверховість.

Якщо Ви плануєте зведення будинку загальною площею до 300 м2, то в такому разі Вам необхідно отримати будівельний паспорт.

Якщо ж площа будівлі перевищує 300 м2, процес отримання дозволу на будівництво трохи ускладнюється. Передбачає: обов’язкове отримання проекту для будівництва приватного будинку, укладання договорів авторського і технічного нагляду.

У проектній організації забудовник може замовити собі індивідуальний проект або ж проект вторинного застосування, який, відповідно, буде дешевшим.

Якщо площа майбутнього будинку перевищуватиме 400 квадратів, додатково потрібно буде архітектурно-планувальне завдання, яке може видати місцевий Комітет з містобудування та архітектури на підставі дозволів від санітарної, екологічної та пожежної служб.

Отримання будівельного паспорту

Третій етап – отримання будівельного паспорта

Варто відмітити, що все ж таки в переважній більшості замовники обирають будинки площею до 300 м2.

В такому разі, їм необхідно отримати будівельний паспорт, який буде підставою для отримання дозвільних документів.

Будівельний паспорт – це документ, який визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.

Будпаспорт містить текстові та графічні матеріали, найважливішим з яких є схема забудови земельної ділянки.

На схему забудову мають бути нанесені будівлі та споруди, які планується розмістити на земельній ділянці, оскільки будівництво об’єктів, яких немає у будівельному паспорті (та, відповідно, у повідомленні ДАБІ) буде вважатися самочинним, тобто таким, що здійснюється без документів, які дають право на виконання будівельних робіт (щодо таких об’єктів).

На схемі забудови обов’язково зазначаються як відстані від запланованих будівель та споруд до меж земельної ділянки, червоних ліній, ліній регулювання забудови тощо, так і до об’єктів на сусідніх земельних ділянках.


Паспорт видається на безоплатній основі, протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів.


Для отримання будівельного паспорту необхідно звернутися до місцевого Центру надання адміністративних послуг та подати такі документи:

  • Заява на видачу будівельного паспорта встановленої форми.
  • Копії документів на земельну ділянку, що засвідчують право власності або користування земельною ділянкою або договір суперфіцію.
  • Ескіз намірів забудови – може бути виконаний в довільній формі. Будь-які вимоги надати ескіз, виконаний сертифікованим спеціалістом — є незаконними. Ескіз намірів забудови виконується в довільній формі, тому затверджувати його склад, зміст та порядок розроблення не потрібно.
  • Проект будівництва (за наявності) – навіть якщо проект було розроблено (чи придбано), то краще обмежитися поданням до органів містобудування та архітектури лише ескізу. Будь-які вимоги щодо надання проектної документації для виготовлення будпаспорту є безпідставними.
  • Засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову – потребуються за наявності співвласників. Зазвичай, вони складаються у довільній формі, а підписи осіб на них засвідчуються нотаріально.

Архітектори компанії «ДеревоДім» можуть допомогти Вам у розробці ескізу.


Перелік підстав для відмови у наданні послуги:

  1. Подання неповного пакета документів, необхідних для одержання адміністративної послуги;
  2. Невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.

Вихідною точкою для складання проектної документації, а також для подальшого будівництва об’єкта є геологія та геодезія грунтів.

Геологія ґрунтів відіграє безпосередню роль при будівництві фундаменту та несучих конструкцій, дасть Вам уявляння про можливі перепади грунтів, яким чином необхідно спланувати Вашу земельну ділянку.

Реєстрація Декларації про початок виконання будівельних робіт

Четвертий етап – реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт

Дабі

Будівельний паспорт є підставою для подання  повідомлення про початок будівельних робіт. Повідомлення реєструє Державна архітектурно-будівельна інспекція (ДАБІ).

Результат отримання документу дозвільного характеру: є реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт.

Отримавши дозвіл на початок будівельних робіт, можна починати будувати та підключати комунікації – світло, газ тощо.

Отримання технічного паспорту

П’ятий етап – виготовлення технічного паспорта

Коли будинок збудований, потрібно виготовити технічний паспорт – проводиться технічна інвентаризація об’єкта.

Для цього особі необхідно звернутися в місцеве державне чи приватне ліцензоване бюро технічної інвентаризації (БТІ).

Для проведення технічної інвентаризації забудовник подає в БТІ такі документи:

  • заяву – документ складається безпосередньо в організації;
  • паспорт;
  • податковий ідентифікаційний код;
  • свідоцтво про право власності на земельну ділянку;
  • проектну документацію на будинок – якщо вона була розроблена.

Як правило, в технічному паспорті повинні міститися відомості про наявність і кількість поверхів в будинку, площа всього зведення і окремих приміщень, детальне планування будинку і його додаткових споруд, реальна наявність комунікацій, а також законність і рік його споруди.

Подання декларації про завершення будівельних робіт

Шостий етап – реєстрація декларації про завершення будівельних робіт

Після завершення будівництва заповнюється та подається декларація про завершення будівельних робіт, яку власник будинку подає до ДАБІ, яка перевіряє, чи заявлені вимоги у будівельному паспорті відповідають тому, що збудовано в реальності. Якщо все в нормі, тоді до ДАБІ подається декларація про готовність об’єкта до експлуатації.

Датою введення будинку в експлуатацію вважається дата реєстрації декларації. Обов’язковий елемент реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації – запис в технічному паспорті об’єкта «введений в експлуатацію»

На підставі декларації про готовність об’єкта до експлуатації потрібно звернутися до державного реєстратора або нотаріуса для реєстрації права власності. Щоб зареєструвати право власності, потрібно сплатити державне мито.

Лише маючи право власності, у збудованому будинку можна прописатися та отримати будинкову книгу.

Якщо мова йде про новозбудований об’єкт, то необхідна також довідка про присвоєння адреси, яка видається органом місцевого самоврядування на підставі повідомлення про початок будівельних робіт та технічного паспорта.

Ось такі етапи необхідно пройти, щоб отримати дозвіл на будівництво приватного будинку.

Найбільш складною процедурою з усіх вище перерахованих є саме отримання паспорта.

Це пояснюється тим, що на сьогодні в нашій країні діє велика кількість норм і правил будівництва, які регулюють умови для забудови ділянки.

Через це власникам земельних ділянок буває досить складно виконувати кожну вимогу.

Безумовно, цей процес є досить тривалим та займає багато часу, але без дозвільних документів в подальшому можуть виникнути проблеми. Саме тому, про них варто подбати заздалегідь.

Проведення будівельних робіт без дозволу, або проведення діяльності не зазначеної в документі, що дозволяє будівництво, є порушенням і тягне за собою адміністративну відповідальність і переслідується згідно із законодавством України.

Цікавитесь процедурою отримання дозволу на будівництво будинку?

Ми усе Вам детально розповімо

Безкоштовна консультація

Поділитись:

Попередня стаття: Сонячні батареї для приватного дерев'яного будинку

Наступна стаття: Узаконення самовільного будівництва

Калькулятор
Бюджет (грн)
Гараж
12 Поверхів
Площа будинку (м2)